7 січ. 2016 р.

Тези виступ на тему: «Самоствердження та самореалізація особистості , визначення показників, які формують соціалізацію особистості».


Згідно з найпоширенішим визначенням, соціально-психологічна соціалізація (від лат. socialis - суспільний) - характеристика це процес входження індивіда в суспільство, соціалізації особистості активного засвоєння ним соціального досвіду, соціальних ролей, норм, цінностей, необхідних для успішної життєдіяльності в даному суспільстві. У процесі соціалізації в людини формуються соціальні якості, знання, вміння, відповідні навички, що дає їй змогу стати дієздатним учасником соціальних відносин. Соціалізація відбувається як за умов стихійного впливу на особистість різних обставин життя, так і за умов цілеспрямованого формування особистості. Завдяки активності людини її життєвий шлях, відображення нею соціально-психологічної реальності перетворюється в складну двосторонню взаємодію особистості та соціального життя.
 На своїх уроках я практикую дослідницьку діяльність учнів, як засіб розвитку їх творчого потенціалу та чинник самореалізації особистості. Шляхом вдалих та невдалих досліджень учні виявляють у себе схильність до того чи іншого виду діяльності.  Так у шостому класі на уроках біології проводимо дослідження з мікроскопом  мікропрепаратів виготовлених своїми руками.  Часто діти приносять матеріали які їх цікавлять найбільше. Великий інтерес до біології виявився у Волошиної Діани. Маленькі відкриття стимулюють у дівчинки вивчення біології.  На уроках географії я допомагаю само реалізуватися Мостовому Данілу. Хлопчик часто готує додаткову цікаву інформацію для однокласників. Використовуючи колекцію мінералів свого дідуся. Приносить свій домашній мікроскоп для роботи на уроці біології. Даніл  вражає своїм глибоким поясненням процесів та географічних явищ. Я як вчитель намагаюсь завжди приділити більше уваги таким учням.  Прагнення до вивчення якогось предмета  -   це ї є показник, що характеризує соціалізацію особистості. Адже дитина  свідомо обрала собі інтерес  і пов’язує його з своїм дорослим життям.
Соціалізація учнів на уроках біології та географії формую через використання інтерактивних технологій. стимулюю їх інтереси та спрямовую їх діяльність в потрібне русло.  В старших класах   саме інтерактивні технології сьогодні є найбільш ефективним засобом здійснення соціалізації учнів у процесі навчання. Найчастіше я використовую  такі  педтехнологій: • технології колективно-групового навчання; • технології кооперативного навчання; • технології ситуативного моделювання; • технології опрацювання дискусійних питань.
Застосування технологій кооперативного навчання сприяє  розвитку комунікативних компетентностей, навичок спілкування; розвитку критичного мислення, здатності аналізувати, зіставляти ситуації, приймати рішення; створює умови для самонавчання, самореалізації учнів. А головне − через груповий вплив на особистість, міжособистісне спілкування здійснюється соціалізація учнів
На своїх уроках велику увагу надаю роботі з комп’ютерною технікою, активно застосовую комп'ютерні програми та електронні засоби навчального призначення, а саме: ППЗ «Біологія.6-11», «Анатомія людини. 8-9», «Біологія. Енциклопедія».
Учні успішно працюють з готовими програмами, а учні, які проявляють
особливий інтерес до біології, створюють свої комп’ютерні
презентації. На своїх уроках використовують учнівські презентації
«Будова клітини», «Біосинтез білка», «Обережно, СНІД!». Такий вид діяльності сприяє активізації творчих здібностей учнів, реалізації їх творчого потенціалу, а значить, забезпечує формування в учнів компетентностей продуктивної творчої діяльності, спонукає їх до готовності та потреб у творчості.

Немає коментарів:

Дописати коментар